צביעת בית – איך (תכלס) עושים זאת נכון, מדויק ומקצועי! 

צביעת בית גבר ואישה

צביעת בית – איך לצבוע את הבית LIKE A PRO! 

בכל הנוגע אל צביעת בית, ישנה חשיבות אדירה לעשות זאת נכון. כל זאת, כדי למנוע לא רק חוסר אסתטיות עקב צביעת קירות "לא מקצועית". אלא אפילו למנוע נזק ממשי בקירות הבית כגון סדקים בקיר. כי בסופו של דבר, צביעת בית דורשת יותר מסתם יישום של שכבת צבע על הקירות. אלא גם דורש הכנה מקדימה, בחירת כלים ואביזרי צביעה איכותיים, שימוש בטכניקות הנכונות, ידע ומודעות לגבי סוגי הצבעים הנכונים ביותר לעבודה. לפיכך, במאמר זה נספק כמה טיפים מנצחים איך לצבוע את הבית נכון, מדויק וסופר מקצועי.  

בואו נתחיל! 

שלב 1 – הכינו את המשטח

בטרם כל תחילת פרויקט צביעת בית, חובה קודם כל להכין את המשטח. יש לנקות חלקים רופפים של טיח או צבע (ניתן להיעזר בשפכטל בעל ראש פטיש) ושימוש בשואב אבק או מטלית לחה כדי להסיר אבק או כל פסולת אחרת מן הקירות. 

לאחר מכן, יש לבדוק את הקירות ולאתר האם קיימים סדקים בקיר. במידה וכן, יש למלא אותם בחומרי מילוי (איכותיים) לרבות דבק שפכטל, להמתין לייבוש ובסיום לבצע שיוף כדי להבטיח משטח חלק טרם יישום הצבע על הקיר. דבר אשר יבטיח לכם תוצאה מושלמת.   

אגב… יש לנו מדריך מושלם לאיטום סדקים בקיר בקלות – כאן

אז אחריי שהכנתם את הקירות לצביעה, הגיע הזמן גם למגן את סביבת העבודה שלכם!

כדי להגן על הרהיטים בסביבת העבודה מפניי טיפות צבע, חשוב לכסות אותם ע"י ניילון לכיסוי רהיטים.

כנ״ל לגביי הרצפות, אותן חשוב למגן אותה בטרם צביעת הבית. כדי למנוע מטיפות הצבע ללכלך חלילה את רצפת הבית שלכם.

כאן אנחנו ממליצים בחום להתנסות ולהשתמש בשטיח הפלא שלנו. 

במצבים של עבודת צבע בסמוך לפנלים או משקופים, ניתן לכסותם במהירות ובקלות ע"י ניילון מהיר בעל מסקינגטייפ המאפשר הדבקה בקלות לאורך הפנל או המשקוף, פריסה קלה של יריעת הניילון וכיסוי מהיר במיוחד. 

לפיכך, מיגון נכון של סביבת העבודה יחסוך לכם עבודת ניקיון מאומצת תוך שימוש בחומרים מיוחדים כדי להתגבר על לכלוכים קשים של צבע ושפכטל. 

מיגון סביבת העבודה לפניי עבודת צבע עם שטיח הפלא

שלב 2 – בחרו את הצבע הנכון

בכל הנוגע אל צביעת בית מקצועית ומוצלחת, סופר חשוב לבחור את הצבע הנכון והמתאים לעבודה.

צבע מסווג בדרך כלל לשני סוגים: צבעי פנים וצבעי חוץ. צבעי פנים משמשים בעיקר לצביעת קירות. בעוד צבעי חוץ משמשים למשטחים חיצוניים כגון: קירות חוץ, גדרות, דקים וציפויים.

במידה ואתם מתכננים צביעת קירות פנים. עליכם לעשות שימוש בצבע פנים אשר לרוב נחשב צבע אקרילי רחיץ ומכיל תרכובת אורגנית בעל נדיפות נמוכה. היות וישנם צבעים המכילים כימיקלים מסוג VOC + VOCs אשר בעלי סיכון בריאותי ליושבי הבית ואינם ידידותיים לסביבה.

אז איך יודעים? כיום צבעים בעלי VOC נמוך מסומנים בדרך כלל כ"אפס-VOC" או "VOC נמוך". 

ומה לגביי גוון הצבע? כאן עליכם להתאים את גוון הצבע בהתאם לסוג החדר. לדוגמא, גוונים "חמימים יותר" מתאימים בצורה מושלמת לחדרי מגורים וחדרי אוכל. בעוד שגוונים "קרירים יותר" הם אידיאליים עבור חדרי אמבטיה וחדרי שינה.

במצבים של צביעת קירות חוץ. חשוב לבחור צבע חוץ איכותי אשר יודע לעמוד איתן בפני פגעי מזג האוויר, כמו גשם ורוח. בנוסף, רוב הצבעים החיצוניים מכילים גם קוטלי טחב כדי לסייע במניעת צמיחת עובש בקירות.

כמו כן, בבתים אשר נמצאים בקרבה לים חשוב לבחור בצבע מתאים שיודע להתמודד עם הנזקים השונים הנגרמים כתוצאה מהמליחות הגבוהה. 

כך שזהו לא סוד שבחירת הצבע המתאים לעבודה הוא שלב חשוב בכל פרויקט צביעת בית.

אז הקפידו לא רק סתם לבחור אלא לבחור נכון!

שלב 3 – צביעת בית עם הכלים הנכונים

פרויקט צביעת בית אינו המקום שבו צריך להתפשר על איכות. על אחת כמה וכמה בכלי הצביעה איתם אתם מתכננים לבצע זאת.

כי בסוף, בחירה נכונה ואיכותית של רולר לצבע או מברשת צבע תוסיף דיוק, איכות ומקצועיות מרשימה לתוצאה הסופית.

כל זאת עם גימור חלק ומושלם! 

מברשת צבע 

בעת בחירת מברשת צבע, חשוב לבחור מברשת שעשויה מהחומרים האיכותיים ביותר: תערובת שיער משובחת שתאפשר יכולת ספיגה ופליטת צבע גבוהה לצד גימור חלק יותר ללא סימני צביעה וכמובן עם כמה שפחות נשירת שיער על הקיר הצבוע. כל זאת לצד התאמה של המברשת אל חומרי הצביעה איתם אתם מתכננים לעבוד וכמובן ידית אחיזה נוחה המאפשרת נוחות מוגברת בכל עבודת צבע ממושכת. 

צביעת בית עם מברשת צבע מברשת צבע S43 פרימיום "3

רולר לצבע 

רולר לצבע אידיאלי במיוחד עבור עבודות צביעה של שטחים גדולים לרבות קירות ותקרות. לכן, גם כאן חשוב במיוחד לדעת לבחור רולר לצבע איכותי ומקצועי. החל מרמת צפיפות פרוות הרולר והתאמה שלו אל סוג המשטח וחומרי הצביעה בהן אתם מתכננים להשתמש. דרך יכולת הספיגה ופליטת הצבע של הרולר. כזאת שתאפשר לכם גם עבודה נקייה עם התזה מינימלית של טיפות צבע במהלך היישום. לצד צביעה חלקה ללא סימנים ועד ידית אחיזה המאפשרת נוחות מוגברת עם אפשרות לחיבור מוט טלסקופי לרולר לצביעה במקומות גבוהים בקלות ללא צורך בסולם או פיגום.  

צביעת בית עם רולר לצבע פרלון פס צהוב "9 המקורי

אז מה שבטוח בטוח!

בחירה נבונה וחכמה של כלי צביעה איכותיים ומקצועיים לפרויקט הצביעה שלכם. תבטיח לא רק צביעת בית מושלמת עם גימור חלק ונקי שיחזיק מעמד לאורך זמן רב. אלא גם תאפשר לכם לחסוך משמעותית בצורך להחליף ולקנות כלי צביעה חדשים במהלך הפרויקט. 

שלב 4 – צביעת בית? התחלנו! 

כשמדובר בצביעת בית, ביצוע מקצועי הוא המפתח להשגת התוצאות הטובות ביותר!

אז לפני שמתחילים לצבוע את הבית חשוב קודם לקרוא בעיון כמובן את ההוראות על גביי פחית הצבע. בייחוד בכל הנוגע לזמן הייבוש האידיאלי ולטמפרטורות. הכל כדי שלא תאיצו בתהליך הצביעה. דבר שיוביל לגימור לא אחיד ולתוצאה שעלולה לאכזב אתכם. 

בנוגע להליך הצביעה, חשוב להתחיל קודם כל עם קצוות הקיר או התקרה ורק אז להמשיך למקטעים גדולים יותר. המלצתנו היא למרוח את הצבע בתנועות "W" או "N" מלמעלה למטה כדי למנוע טפטופי צבע. 

לאחר סיום עבודת הצביעה, קריטי במיוחד לשמר ולנקות היטב את כלי הצביעה בהם השתמשתם. כל זאת כדי שיוכלו לשמש אתכם בעתיד בדיוק כמו בפעם הראשונה. לכן, חשוב מיד לאחר סיום הצביעה לשטוף את כלי הצביעה היטב במים, להשרות אותם בטרפנטין למספר שעות ולאחר מכן לשטוף שוב במים ולאחסן בתוך שקית. הליך זה ישמור על כלי הצביעה שלכם נקיים וכמו חדשים. 

ומה לגביי המברשות והרולרים שלנו? אותם תוכלו לנקות ללא טרפנטין, אלא עם מרכך (למברשת) ושמפו (לרולר) בלבד! כל זאת הודות לתערובות השיער והפרוות המשובחות ביותר בתחום.  

צביעת בית בצורה מושלמת עם רולר צבע

לסיכום

לסיכומו של עניין, צביעת בית יכולה להיות משימה מאתגרת אך מתגמלת! 

אך בעקבות השלבים שתיארנו לכם במאמר זה. תוכלו לצבוע את הבית שלכם במקצועיות, בהצלחה והכי חשוב תוך מניעת כל נזק!  

בשלב הראשון חשוב לבצע הכנה ראויה ומקצועית של סביבת העבודה שלכם. לרבות איתור לצד איטום סדקים בקיר וכיסוי ומיגון הרהיטים והמשטחים בסמוך לסביבת עבודת הצביעה שלכם. כל זאת ע"י שטיח הפלא שלנו, ניילון לכיסוי רהיטים  וניילון מהיר עם מסקינטייפ

בשלב השני, עליכם לבחור את הצבע הנכון ביותר לעבודת הצביעה שלכם. החל מצבעי פנים או צבעי חוץ. דרך שימוש בצבעים ידידותיים לסביבה ועד בחירת הגוון האידיאלי ביותר בהתאם לסוג החדר או החלל בבית.  

בשלב השלישי, תצטרכו לבחור את כלי הצביעה האיכותיים והמקצועיים ביותר לפרויקט צביעת הבית שלכם. כל זאת מבלי להתפשר. כי בסוף בחירה נכונה ואיכותית של רולר לצבע או מברשת צבע מוסיפה דיוק, איכות, מקצועיות וגימור חלק לתוצאה הסופית שאתם כל כך מחכים לה. 

בשלב הרביעי, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהתחיל פשוט לצבוע נכון, חכם ומקצועי. החל מביצוע של כל הצביעה ביום אחד בייחוד לאור זמני הייבוש הנדרשים בין שכבה לשכבה. דרך צביעה בתנועות W או N כדי למנוע טפטופי צבע ועד כמובן ניקוי ושימור של כלי הצביעה שלכם בסיום העבודה. 

אז עכשיו שאתם יודעים איך לצבוע את הבית כמו מקצוענים.

כל שנותר לנו הוא לאחל לכם פשוט צביעה מהנה, מדויקת ומוצלחת!

אתם שואלים – אנחנו עונים!

1. מה הדרך הטובה ביותר להכין את משטח העבודה בפרויקט צביעת בית?

בטרם כל פרויקט צביעת בית, חשוב לבצע הכנה מיטבית של משטח העבודה כדי להימנע בסיום מעבודת ניקיון מאומצת תוך שימוש בחומרי ניקוי מיוחדים כדי לנקות לכלוכים קשים של צבע ושפכטל. אז איך עושים זאת?

ע״י הפעולות הבאות:

  • תחילה יש לנקות חלקים רופפים של טיח או צבע ושימוש בשואב אבק או מטלית לחה כדי להסיר אבק או כל פסולת מיותרת מהקיר. טיפ: ניתן להיעזר בשפכטל בעל ראש פטיש בקצה ידית האחיזה להסרה קלה ומהירה.
  • לאחר מכן, חשוב לבדוק היטב את הקירות לצורך איתור סדקים בקיר. במידה ואכן יש כאלו חשוב למלא אותם בחומרי מילוי כדוגמת דבק שפכטל. בסיום יש להמתין לייבוש ולבצע שיוף מיטבי שיבטיח צביעה בגימור מושלם.
  • בשלב הבא, עלייך למגן את סביבת העבודה שלך לרבות הרהיטים, הרצפה והפנלים. כאן ניתן להיעזר בניילון לכיסוי רהיטים, בשטיח הפלא שלנו ובניילון מהיר בעל מסקינגטייפ שיבטיחו לך הגנה מקסימלית.

2. מה הצבע האידיאלי ביותר עבור צביעת בית?

לפניי שבוחרים צבע אידיאלי עבור צביעת בית, חשוב קודם כל להבין את ההבדלים בין סוגי הצבעים השונים. כיום, צבע מסווג בדר״כ לשני סוגים: צבעי פנים וצבעי חוץ. צבעי פנים משמשים לצביעת קירות בחלל הפנימי של הבית. בעוד צבעי חוץ משמשים למשטחים מחוץ לבית כדוגמת: קירות חוץ, גדרות, דקים וציפויים.

לכל אחד מהצבעים הללו יש כמה נקודות חשובות שאתה חייב להכיר:

  • צבע פנים – במידה ואתה מתכנן צביעת קירות פנים, עלייך להשתמש בצבע אקרילי רחיץ אשר מכיל תרכובות אורגניות עם נדיפות נמוכה. מדוע? כי כיום ישנם צבעים המכילים כימיקלים מסוג VOC + VOCs אשר בעלי מסוכנים בריאותית ליושבי הבית. לכן, חשוב לוודא שצבע הפנים שבחרת לצבוע את הבית איתו מסומן כ"אפס-VOC" או "VOC נמוך".
  • צבע חוץ – במצב שבו אתה מתכנן צביעת קירות חוץ, עלייך לבחור צבע חוץ איכותי בעל עמידות איתנה בפני גשם ורוח, עובש או מליחות גבוהה (במידה והינך גר בקרבת הים).

3. מהם הכלים המתאימים ביותר עבור צביעת בית?

בכדי להבטיח תוצאה סופית מושלמת בסיום כל פרויקט צביעת בית, חשוב לבחור את כלי צביעה איכותיים ומקצועיים: מברשת צבע וכמובן רולר לצבע. אך כדי שתוכל לעשות את הבחירה הנכונה ביותר חשוב שנרד לפרטים הקטנים: 

  • מברשת צבע

בטרם רכישה של מברשת צבע, חשוב שתוודא שהיא מתאימה לסוג הצבע איתו אתה מתכנן לצבוע את הבית ושהיא עשויה מהחומרים האיכותיים ביותר: תערובת שיער משובחת שתאפשר יכולת ספיגה ופליטת צבע גבוהה לצד גימור חלק, אחיד, ללא סימנים ועם כמה שפחות נשירת שיער על הקיר. 

  • רולר לצבע

גם בטרם בחירת רולר למשימה, חשוב לוודא תחילה שהוא מתאים לסוג הצבע וכי הוא עשוי מחומרים איכותיים ומקצועיים. החל מרמת הצפיפות של פרוות הרולר שתקנה יכולת ספיגה ופליטת צבע מקסימלית תוך מינימום התזה של טיפות צבע. דרך ידית אחיזה נוחה גם בעבודה ממושכת ועד אפשרות חיבור של הרולר למוט מאריך (לצביעה במקומות גבוהים ללא סולם או פיגום).

כך שאין ספק – כל שתבחר כלים איכותיים, כך תבטיח לא רק צביעת בית מושלמת. אלא גם תחסוך בכסף ובצורך להחליף ולקנות כלי צביעה חדשים תוך כדי הפרויקט.

4. כיצד מיישמים צביעת בית מושלמת?

בכדי ליישם צביעת בית מושלמת עם גימור חלק ואחיד, יש לעקוב אחר הפעולות הבאות:

  1. לפניי שאתה מתחיל לצבוע את הבית חשוב קודם כל לקרוא בעיון את ההוראות על גביי פחית הצבע בנוגע לזמני הייבוש והטמפרטורות האידיאליות. כל זאת נועד כדי שלא תאיץ בתהליך הצביעה. דבר שיגרום לגימור לא אחיד ולתוצאה מאכזבת.
  2. בנוגע ליישום הצבע על הקירות, חשוב שתתחיל קודם עם קצוות הקיר או התקרה ורק אחר כך תמשיך למקטעים גדולים יותר. בנוסף, הקפד למרוח את הצבע בתנועות "W" או "N" מלמעלה למטה כדי למנוע טפטופי צבע. 
  3. בסיום עבודת הצביעה, חשוב במיוחד שתשמר ותקנה היטב את הכלים בהם השתמשת: שטיפה היטב במים, השריה בטרפנטין למס' שעות, שטיפה שוב במים ואחסון בתוך שקית. פעולות אלו יבטיחו לך כלי צביעה נקיים וכמו חדשים שרק מחכים לפרויקט הבא.

מאמרים נוספים ששווה לקרוא!

מבחר סרטוני מדריכים, DIY וסקירת מוצרים מחכים לכם שם!

שתפו:

מוצרים קשורים

בעל חנות לחומרי בניין?

צרו קשר או השאירו פרטים בטופס מקוון ונחזור אליכם בהקדם

שירות לקוחות אימייל פאר נשר לוגו

דוא"ל

office@pngroup.co.il

שירות לקוחות טלפוני פאר נשר לוגו

טלפון

08-9240990